Kjøreopplæringen

Skolebil fra Tolvsrød Trafikkskole

Kjøreopplæringen

Opplæringen i klasse B har fire trinn. Det er viktig å ha nådd målet for ett trinn for å ha godt utbytte av opplæringen på det neste.

Obligatorisk opplæring
En del av opplæringen er obligatorisk, disse timene må du ta på trafikkskole. Andre deler kan du velge om du vil ta på trafikkskole eller privat.

Gode råd
- Samarbeid med trafikkskolen fra starten av opplæringen!
- Ta teorikurs på trafikkskolen! (Teorikurs må ikke forveksles med trafikalt grunnkurs).
- Kjøp deg læremateriell gjennom trafikkskole, i bokhandelen eller på internett.
- Les læreboka grundig flere ganger.
- Lær deg kunnskapsstoffet samtidig som du tar praktisk opplæring, da sitter det bedre.
- Å bare løse oppgaver på nettet er ikkje nok til å lære stoffet.
- Ta timer på trafikkskolen før du øver privat! Da lærer du raskere, og det blir trygt å øvingskjøre privat.

Mål og innhold
Du finner mer om målene for opplæringen, og innholdet i de fire trinnene, i trafikkopplæringsforskriften og læreplanen.

Snakk med oss om hvordan vi på best mulig måte kan legge opp undervisningen for å få best mulig utbytte av den.
Vi hjelper deg mer enn gjerne på vei :)

Ta kontakt